Jak změřit obvod pasu

Index tělesné hmotnosti (BMI - Body mass index) se pro určování obezity používá už dlouho. Tato metoda však není ideální, protože opomíjí váhu svalové hmoty u sportovců (i u těch bývalých). Jako přesnější ukazatel Vám poslouží měření obvod pasu, které je při určování obezity mnohem důležitější. Tuk uložený v oblasti břicha totiž přímo sousedí s vnitřními orgány a nejvíce ohrožuje Vaše zdraví. Muži by neměli mít větší obvod pasu než 94 centimetrů, obvod ženského pasu by neměl překročit hranici 80 centimetrů.

Jak změřit obvod pasu správně?

Metoda BMI nezohledňuje uložení tuku na břiše, tedy v rizikové oblasti. Přesně tento problém se řeší měřením obvodu pasu. Je však důležité měřit obvod pasu správně a vždy stejně. Stačí dodržovat několik jednoduchých principů:

  • Obvod pasu měříme ve stoje.
  • Při měření jsme vysvlečeni do půli těla..
  • Obvod měříme vždy v nejširší části břicha.
  • Při měření břicho nezatahujeme, ani nevystrkujeme, ale jen se mírně nadechneme a pak odečteme hodnotu.

Váš obvod pasu

Výsledky

Klasifikace Obvod pasu v cm
Optimální váha - žena < 80 cm
Nadváha - žena ≥ 80 cm
Optimální váha
Nadváha

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!