Síla doteku – masáže

0

Jste v neustálém shonu a chybí vám energie? Rozhodli jste se s tím něco začít dělat? Nejen díky změně stravy a zařazení pohybové aktivity se můžete cítit lépe. Důležitou součástí zdravého životního stylu je také umění odpočívat. V tomto článku se dozvíte, jak můžete pomocí masáže relaxovat, jaká masáž je pro vás vhodná a jak si můžete ulevit od stresu sami doma.

Jakou masáž vybrat?

Nejprve si položte si otázku, co od masáže očekáváte. Chcete relaxovat po celém dni v práci? Poté pro vás bude vhodná například čokoládová, aromaterapeutická nebo antistresová masáž. Relaxačních metod je spousta, používají se jemnější tahy a tlaky, kde je ponechán prostor pro odpočinek.

Chcete se nechat zkrášlit? Zejména dámy ocení speciální masáže, které pečují zejména o zevnějšek – masáž proti celulitidě, vyhlazení vrásek na obličeji.

Nebo jste sportovec a potřebujete masáž na míru? Pro vás doporučuji regenerační a sportovní masáže. Síla působení je samozřejmě silnější, než u masáže relaxační. Dochází k většímu odplavení škodlivých látek nahromaděných ve svalech. Existují i masáže prováděné před výkony, které slouží k nabuzení organismu. Dále nesmíme zapomenout na masáže, které mohou vyřešit konkrétní problémy s pohybovým aparátem. Breussova, Dornova metoda pomáhají nejčastěji s bolestmi zad.

Kam na masáž?

Najít ideální prostředí a maséra je mnohdy na delší hledání. Nenechte se odradit, když vaše první zkušenost není podle vašich představ. Každému vyhovuje něco jiného, ale při masáži se prostě musíte cítit příjemně. Prostředí, samotné provedení masáže a jakési spojení s masérem poté vytvoří výsledný dojem. Zkuste se zeptat známých, najděte si recenze klientů nebo prostě zkoušejte a zkoušejte.

Proč si dopřát masáž?

Zbavíte se stresu

Uvolníte své nervy a díky tomu také prohloubíte dýchání. Dovolíte si na chvíli nemyslet na všechny povinnosti a získáte sílu potřebnou na jejich řešení.

Ulevíte zádům od bolesti

Uvolní se vám ztuhlé svaly a zlepší držení těla. Samozřejmě se nedá při bolestech zad spoléhat pouze na masáže. Ale k zdravotnímu cvičení je to skvělý doplněk.

Budete mít lepší pokožku

Při masáži dochází k prokrvení kůže a odstraňování škodlivých zplodin. Olej dodá potřebné živiny a vaše pokožka bude hebká a vláčná.

Zlepšíte funkci orgánů

Masáž nepůsobí jen na vaši vnější schránku. Aktivací nervů kolem páteře lze cíleně zlepšit činnost vnitřních orgánů.

Budete více imunní

Psychika má velký podíl na vašem zdraví. Pokud si dopřejete pravidelný relax, budete více odpočatí a chřipka vás tak lehce nedostane.

Moje zkušenost s masérským kurzem

Pokud jste propadli kouzlu masáží, zkuste navštívit kurz. Můžete se poté masírovat doma navzájem. Existují jednodenní kurzy pro laiky, takže není nutné ihned absolvovat rekvalifikační kurz. My jsme si vybrali kurz čokoládové masáže, kde jsme si vše vyzkoušeli na vlastní kůži.

Čokoládová masáž

Čokoládová masáž

Nejprve jsme si s lektorem povídali o tom, co musíme znát, než začneme masírovat. Dozvěděli jsme se, že rozhodně nemasírujeme člověka při jakémkoliv oslabení organismu. V tomto případě totiž může masáž spíše uškodit. Rozhodně bych tuto informaci neignorovala, protože se nám osobně potvrdilo, co se může stát. Poslouchejte své tělo a při sebemenším náznaku nemoci raději na masáž nechoďte. I když se jedná o relaxační techniky.

Poté jsme probírali samotný průběh masáže. Po úvodním promačkání zad přes ručník následovalo nanášení kokosového oleje. Provedli jsme pár základních masérských tahů a nanesli rozpuštěnou čokoládu. S tou jsem si opravdu vyhrála. Byla to příjemná změna oproti oleji, ale o to špinavější. Práci nám usnadnilo správné namíchání čokolády s kokosovým olejem. Pokud je čokoláda moc tekutá, teče po bocích a zbytečně se ušpiníte. Při hodně husté konzistenci se naopak špatně roztírá a drolí. Chvíli mi trvalo se naučit, jak dělat pohyby plynule a jedním tahem. Ale po natrénování šlo vše skvěle. Po masáži jsme udělali pomocí igelitu zábal, přikryli ručníkem a nechali působit. Přesunuli jsme se k masáži nohou, kde jsme podobný postup opakovali. Po krátké relaxaci jsme čokoládu smyli pomocí houbičky. Pleť byla po masáži opravdu hebká a jako bonus voněla po čokoládě.

Jsem za tuto zkušenost ráda a masáž určitě vyzkouším i doma. Sice byla příprava a následný úklid náročnější, ale výsledek byl o to intenzivnější. Moc se těšíme, až vyzkoušíme další kurzy a naučíme se opět něco nového.

Mohu se namasírovat sám?

Nemáte čas a i přesto si chcete ulevit od napětí a stresu? Kdo říká, že musí masáž trvat hodiny. Vyzkoušejte jednoduché automasáže, která vám zaberou pár minut. Tělo vám bude vděčné.

Uvolnění beder

Tuto automasáž lze provádět ve stoji nebo v sedu. Položte hřbety rukou těsně vedle bederní páteře. Třete jimi do stran, nevyvíjejte tlak na páteř. Tlak je jemný. Zbavíte se napětí a bolesti ve spodní části zad. Masáží také doplníte energii, prokrví se oblast ledvin.

Uvolnění beder

Uvolnění bederní páteře.

Relaxace šíje

Položte ruku na protilehlý trapéz. Povolte ramena a mějte u masáže uvolněné zápěstí. Třete rukou od páteře do stran, poté vyměňte ruce a namasírujte druhou stranu. Pomocí masáže uvolníte ramena a šíji. Zbavíte se stresu, který se často hromadí na trapézech. Intenzita tlaku je jemná až středně silná.

Relaxace šíje

Relaxace šíje

Masáž čela

Masáž obličeje lze provést i při běžné péči o pleť. Tlak je jemný. Třete prsty od středu čela do stran šikmo dolů až na spánky, které můžete také promasírovat. Lehce se vraťte znovu na střed. Uvolníte emoční napětí a osvěžíte mysl.

Masáž čela

Masáž čela

Zmírnění bolesti hlavy

Konečky prstů položte na vrchol hlavy. Masírujte ji krouživými pohyby. Kroužky jsou jemné a rovnoměrné. Dbejte na to, aby vaše ruce byly uvolněné. Stimulujete prokrvení pokožky hlavy a podpoříte růst vlasů. Tato masáž vám pomůže při migrénách, špatném soustředění a při závrati.

Zmírnění bolesti hlavy

Zmírnění bolesti hlavy

Vnímejte, po čem touží vaše tělo i mysl. Žádné stroje nenahradí lidský dotek. Nechte se rozmazlovat a prostě si jednou za čas udělejte chvilku jen pro sebe. Nikdo jiný to za vás neudělá. Pokud vám nevyhovuje cizí prostředí, zkuste poprosit partnera nebo vyzkoušejte naše tipy na automasáž. Masáž by neměla být řešením vašich problémů, ale určitým pomocníkem. Pokud máte i vy s masážemi zkušenost, neváhejte se s ní podělit v komentářích.

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho ostatním.
Chcete posílat každý týden recepty na e-mail? Ano, chci recepty ZDARMA!

Napsat komentář

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho ostatním.
Chcete posílat každý týden recepty na e-mail? Ano, chci recepty ZDARMA!

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho ostatním.
Chcete posílat každý týden recepty na e-mail? Ano, chci recepty ZDARMA!

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho ostatním.
Chcete posílat každý týden recepty na e-mail? Ano, chci recepty ZDARMA!

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!

Líbil se vám tento článek? Doporučte ho ostatním.
Chcete posílat každý týden recepty na e-mail? Ano, chci recepty ZDARMA!