Čočka (hnědá, červená, žlutá)

Že čočka pochází z Asie u nás ví každý, ale to, že má po sojových bobech a konopí nejvyšší obsah bílkovin, už se ví méně. Díky tomu čočka často tvoří základ jídelníčku vegetariánů. U nás je nejrozšířenější čočka hnědá, ale postupně se začíná v českých kuchyních prosazovat i čočka červená a černá.

Červená čočka je v kuchyni velmi pohodlná. Nevyžaduje předmáčení a díky tomu, že je zbavena slupky je velmi dobře stravitelní, nenadýmá a především se velmi rychle vaří (cca 10 min). Díky jejímu bohatému obsahu železa a dobře stravitelným bílkovinám je výbornou potravinou pro těhotné a malé děti.

V případě, že vám čočka moc nejede, tak rozhodně vyzkoušejte černou čočku Beluga, protože ta jako jediná nemá tendenci se rozvářet a jednotlivá zrníčka drží krásně pohromadě.

Černá čočka Beluga

Černá čočka rozhodně stojí za vyzkoušení.

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!