Těstoviny

Výživoví poradci často varují před tím, že bysme si těstoviny neměli dávat v restauraci, protože je jich obvykle velké množství a spolu se smetanovou omáčkou je to kalorická bomba plná tuku a sacharidů, ale nedostatku bílkovin.

Semolinové

Semolina je druh tvrdozrnné pšenice. Má vyšší podíl minerálních látek a nižší glykemický index, protože těstoviny ze semolinové mouky se nerozvářejí.

Celozrnné

Jsou velmi vhodné, protože jsou vyrobeny z celozrnné mouky, takže je v surovině zachováno celé zrno, včetně obalu (slupky) a klíčku a s ním i vyšší obsah vlákniny, minerálních látek a nižší glykemický index. Nejsou vhodné pro malé děti.

Celozrnné semolinové špagety

Celozrnné semolinové špagety

Špaldovo pohankové těstoviny

Špaldovo pohankové těstoviny

Pohankové, kukuřičné, amarantové

V obchodech se zdravou výživou je možné koupit těstoviny všelijakých druhů. Zkoušejte a hlavně střídejte všechny možné druhy. Tělo se vám za pestrý jídelníček odvděčí. Všechny druhy jsou navíc bezlepkové.

Kukuřičné špagety

Kukuřičné špagety

Žitné

Opět je lze zakoupit v obchodech se zdravou výživou. Určitě je občas zařaďte do svého jídelníčku.

Grahamové

Jedná se o těstoviny, které jsou vyrobené z celozrnné grahamové mouky (podle dr. Silvestra Grahama).

1 zdravý recept každý týden ZDARMA

Pozor, počet odběratelů je omezen!
Nepropásněte svou šanci.

  • Jídlo je 90% úspěchu.
  • Často vám chybí inspirace?
  • Zašleme vám – snídaně, svačiny, obědy i večeře.


Už se nechci pořád ptát, co mám dnes vařit!